Related Paintings of unknow artist :. | Indian prince | Seascape, boats, ships and warships. 33 | Pilatus washes its hands to the left) and Verspottung Christs to the right) | Still life floral, all kinds of reality flowers oil painting 310 | Selfportrait | Related Artists:
j. f. willumsen(7. september 1863 i København - 4. april 1958 i Cannes) var en af pionererne bag det moderne gennembrud i dansk billedkunst omkring 1900. Han var primært maler, men mestrede de fleste kunstarter og arbejdede desuden som billedhugger, grafiker, keramiker, arkitekt og fotograf.
J.F. Willumsen studerede ved Det Kongelige Danske Kunstakademi fra 1881 til 1885. Efter tre forgæves forsøg på at blive indstillet til afgangsprøven på Kunstakademiet, studerede han på Kunstnernes Frie Studieskoler i København. I 1891 var han med til at stifte Den Frie Udstilling, hvis udstillingsbygning han tegnede i 1898.
Willumsen opholdt sig i hovedparten af sit liv uden for Danmarks grænser, hovedsageligt i Frankrig, hvor han under et ophold i Paris 1890-94 blev præget af symbolismen. I de følgende årtier blev han eksponent for flere af epokens kunstretninger og hans stil ændredes i mere ekspressiv retning.
Willumsen tilbød en stor del af sine værker og kunstsamling til staten og arbejdede fra 1930'erne på oprettelse af et museum. I 1957, året før hans død, åbnede J.F. Willumsens museum i Frederikssund.
Giovanni ToscaniItalian Painter, ca.1370-1430
Paul BerthonA truly gifted illustrator and poster artist ,
French , 1872-1909
French designer and lithographer. He began his training in Villefranche, where he studied painting, and in 1893 he moved to Paris, entering the Ecole Normale d'Enseignement du Dessin. There he became a pupil and disciple of Eug?ne-Samuel Grasset, the Professor of Decorative Arts, and was also influenced by Luc Olivier Merson. Berthon's main output consisted of posters and decorative panels. However, he also produced bookbindings and furniture designs, both of which he exhibited at the Salon in 1895; designs for ceramics for Villeroy & Boch in the late 1890s; and a few designs for the covers of such magazines as L'Image (July 1897) and Poster (May 1899). His work is in an Art Nouveau style, and he adopted that movement's plant and figural motifs, especially the motif of the femme fatale, and also its long sinuous lines.